lördag 3 juli 2010

77 dagar kvar till valet

Vad är viktigast i livet?
Håller på att landa efter en helt underbar konsert av Caroline Af Ugglas på Latitud 57 i Oskarshamn. Hon är en artist som verkligen berör mig och som då också får mig att tänka på vad som är viktigast i livet.


Det viktigaste i livet är ju dom människor jag har nära mig. Min familj och mina vänner. Det är där jag hämtar kraft och styrka. Laddar batterierna. Blir modig. Får ge kärlek, vänskap, skratt och glädje. Hämtar engagemanget. Blir engagerad.

Politik är att vilja
Det handlar om att ha politiska åsikter, att vilja förändra, att vilja förbättra. Det handlar INTE om att passivt sitta och vänta. Det handlar INTE om att låta andra styra ens liv! Det handlar om att tillsammans skapa förutsättningar för alla att styra sina liv.

Vingen

Vi går alla omkring med en vinge
som vi inte kan flyga med

som blir till en börda för oss
som vi måste smyga med.

Vi hade nog kunnat flyga
om inte alla självutnämnda
vicevärdar
skolmästare och
alla dom praktiska, taktiska,
nitiska, kritiska,anemiska,
akademiska,
felfinnarna med
pekpinnarna
hade sagt:
Du kan väl inte flyga!
Håll dig på marken,
din envingade jävel!

Och drömmer du ens om
att våga
med ett enda
vingeslag
pröva din flygförmåga
så tar vi din vinge en dag!

Vi går alla omkring med en vinge,
en dröm, en längtan, en sång.
Tänk om våra vingar finge
flyga tillsammans en gång!

Skriven av Kent Andersson



Inga kommentarer: